Sidor

onsdag 11 juli 2012

Museibesök

I måndags besökte jag och en väninna Nordiska museets utställningar.


Först såg vi Väv-utställningen där det fanns mycket fint att se och inspireras av.

 
Kanske jag kommer igång med min löparväv igen som har stått stilla en tid nu. En mattväv borde jag också sätta upp eftersom några av mina trasmattor har sett sina bästa dagar. Mamma har ju klippt mattrasor åt mig så material att väva av finns.

Sedan såg vi skolslöjden där jag fick lite nya idéer att göra med min klass i höst. Man fick förstås uppleva gamla minnen från sin egen skoltid också.


Eftersom vi hade gott om tid så passade vi på och såg på basutställningarna i museet också.
I museibutiken och Pressbyrån blev det lite inköp, ett par hemslöjdstidningar, en Tildatidning och en plåtask för knappar. Annars handlade jag inget annat än fika på en hel dag i Stockholm.


Nu återstår det att se hemslöjdsutställningarna på Liljevalchs och Waldemarsudde en annan dag.


2 kommentarer:

  1. Vad härligt att gå på utställning och låta sig inspireras!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint ni ha sett..jag har inte vart in i"huset" men sett det utanpå.

    SvaraRadera