Sidor

söndag 18 mars 2012

Garntekniker - papperkrans

Vi stickade också av papperssnöre på kursen. Kransen är stickad i rätstickning på grova stickor, nr 20 hade jag. Man kan ha nr 15 ifall man vill ha  en fastare stickning.
Inne i kransen har jag en järnring som stadga. Min ring är lindad med blomstertejp eftersom det passade till den gröna färgen. Annars kan man virka runt ringen med papperssnöret för att ringen inte ska synas så mycket.



Sedan tänker jag dekorera kransen efter årstid, t.ex. med kycklingar till påsk.
Här finns en fin krans med ljusslinga i.

3 kommentarer:

  1. Men....så häftig krans. Stickar man runt en ring eller? Lotta

    SvaraRadera
  2. Det var en häftig krans. Vill du dela med dig av beskrivningen ?? Jag är just nu inne i tankarna att göra en påskkrans. Du ska snart få se.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft ca 40 m och stickat rätstickning ca 35 cm till en ring som är ungefär 18 cm i diameter. Sedan har jag sytt ihop kortsidorna och bara lindat runt ringen.

      Radera