Sidor

fredag 22 juli 2011

Sticka eller virka i höst

När jag var till biblioteket senast hittade jag en liten bok Värma en liten - stickat och virkat för världens bebisar från Libris.


Det finns också två böcker till i samma serie; Värma varandra - stickat och virkat för en vackrare värld och Restvärme - stickat och virkat av det som blev över.

Till hösten borde jag köpa en eller flera av dessa böcker och sedan sticka eller virka något till någon hjälporganisation. Bra att ta till när jag inte har något som jag vill sticka eller virka åt mig själv på höstens stickcafékvällar.  Böckerna är också en bra present till mamma som stickar mycket.

2 kommentarer:

  1. Jag har laddat hem mönster på väst och mössa till pyttebebisar.
    Maja (http://majasparadis.blogspot.com/) tar gärna emot sådana plagg f.v.b. till Afrika.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tar gärna emot stickade plagg för vidare befodran till Gamboula, Central Afrikanska Republiken eller till Rumänien. Jag har också en adress så att du kan skicka till terminalen där de packar det skänkta. Då kan du skicka direkt dit om du vill!
    Underbart med folk som är villiga att hjälpa!
    Kram Maja

    SvaraRadera