Sidor

lördag 23 juli 2011

Mönsterpärmar

Ett projekt i sommar är att minska på tidningshögarna som jag sparat för att jag vill ha något recept eller mönster kvar. Jag brukar sitta en stund i lusthuset då och då med en bunt tidningar, bläddra, klippa ur och sortera vad jag vill ha innan tidningarna går till pappersinsamlingen.
Jag har köpt pärmar med färdiga plastfickor och sorterar virkat, stickat, mönster från kurser och en pärm med virkade dukar och spetsar till mamma.


Det är lättare att bläddra i en tunn pärm i stället för vanliga ringpärmar där jag har samlat mönster bakom flikar förut. Den tunna pärmen är också lätt att ta med sig.
Ibland hittar jag också idéer och beskrivningar som passar att ta till skolan för att göra tillsammans med eleverna i slöjden. I höst kommer vi att fortsätta med temat återvinning så allt sådant är aktuellt att spara nu.

2 kommentarer:

  1. precis så har jag oxå,,pärmar för vart o ett.. alltså virkat, stickat, sytt...det är ju jättebra istället för löst liggande blad el tidningar som man sen aldrig bläddrar i.Oj va här ha regnat ikväll..o åskat.. men det har vari så kvavt idag..nu ännu är det +19 fast det ha regnat...ha en bra helg..

    SvaraRadera
  2. Låter som en lagon bra syssla så här under sommarkvällarna! Borde försöka ta och göra nått åt alla mina mönster oxå, men det får bli sen....
    Ta hand om dig!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera