Sidor

måndag 17 januari 2011

Tovade sittunderlag

Nu har jag tovat fyra stickade sittunderlag. Beskrivning har jag hittat på Drops.

Eftersom jag använt andra garner har jag ändrat på maskantalet för att få den storlek jag ville ha. Garnet till de två översta är från Ann på Ulfsby gård, det gröna garnet nere är från Pia på Stall Twilight och det bruna är Lovikkagarn. Storleken på underlagen blev lite olika eftersom jag stickade tills garnnystanet var slut. Lovikkaunderlaget blev lite hårdare än de andra tre som känns mjuka.

3 kommentarer:

  1. Vad kul med "riktiga" sittunderlägg.

    SvaraRadera
  2. Vilka jättehärliga sittunderlägg. Ett bra tips tack så mycket !! Kul att du vill vara med på min utlottning. Lycka till !! Ha det gott ! // Eva

    SvaraRadera
  3. Va härligt med ulliga, gulliga sittunderlägg. Värmer nog gott både mulliga rumpen o lilla stumpen ;)

    Kram @GNETH@

    Svaret på din fråga är
    Ja varsågod och låna på du ;-)

    SvaraRadera